Algemeen

Waar kan ik de voorwaarden vinden?

Dit is afhankelijk van de toepassing die je gebruikt. Gebruik je de webshop, dan kun je de Voorwaarden vinden onderaan elke pagina. Ben je in de App, dan vind je de Voorwaarden juist bovenaan de pagina. We kunnen je de Voorwaarden uiteraard op verzoek ook toesturen via e-mail. Stuur ons dan een e-mail naar [email protected]

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +31-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Ik heb een vraag, maar ik kan deze niet vinden in de FAQ.

Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 31-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Wil je geen enkele nieuwe collectie of promotie van Band en Kant missen? Abonneer u op onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte. U kunt dit doen door uw e-mailadres op onze startpagina in te vullen. Klik op ‘sign up’ en u ontvangt een e-mail met een link om de nieuwsbrief te activeren.

Hoe veel kost het om een op maat gemaakt item te kopen?

Hier bij Band en Kant rekenen we geen extra kosten voor een service op maat, aangezien al onze stukken toch op bestelling worden gemaakt! De prijs is afhankelijk van het materiaal dat je kiest. Als je alleen een andere kleur kant of lycra nodig hebt, blijft de prijs waarschijnlijk dicht bij wat je momenteel in de winkel ziet . Enkele factoren die een set duurder maken, zijn extra verstevigingen, duurdere bandjes, extra toevoegingen, enz. 
Heeft u nog vragen of opmerkingen? Stuur een e-mail naar [email protected]

Welke garantie bied Band en Kant?

Bij aankoop van artikelen in de webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat je recht hebt op een goed product. Je moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. De Band en Kant webshop hanteert een garantieperiode van 6 maanden na aankoop van het product.

Ik heb een klacht over mijn aankoop. Wat moet ik doen?

Ben je niet tevreden over de kwaliteit van jouw webshop aankoop of heb je andere klachten of vragen? Wij horen dit graag! Is het product gekocht via de webshop dan ontvangen wij graag een foto van de klacht, het ordernummer, je naam en mailadres. Nadat wij dit ontvangen hebben zullen wij jouw klacht beoordelen, binnen twee weken kun je een antwoord van ons verwachten. Mail je klacht naar onze Customer Service.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

Wanneer je een product geselecteerd hebt dat je graag wilt kopen, klik op “ In winkelmand”. Om de aankoop te voltooien, klik op “Doorgaan naar kassa”. Hier ga je verder met het betaalproces, waar je het afleveradres en de betaalgegevens kunt invoeren.

Hoe weet ik welke afmeting of maat ik moet bestellen?

Ga naar de webshop en klik op de product detail, die je op elke productpagina in de webshop kunt vinden. Als er alsnog vragen zijn over welke afmeting of maat je het beste kan nemen kan je altijd contact met ons opnemen. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +31-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Hoe kan ik mijn orderstatus zien

Je kunt het Track & Trace nummer van je order vinden in de e-mail die je ontvangt wanneer de bestelling verzendklaar gemaakt is in ons magazijn. Zodra het pakket bij het depot van de verzender is ontvangen, krijgt de verzending een status. Als er alsnog vragen zijn over een verzending kun je contact met ons opnemen. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +31-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Als de producten nog in de winkelmand staan, dan kun je deze altijd verwijderen en andere producten selecteren. Wanneer je het afrekenproces afgerond hebt, inclusief betaling, dan hangt dit af van de status van de bestelling. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op onder vermelding van jouw order nummer. Bij het ontvangen van de bestelling, kunnen de producten die je niet wilt houden terug gestuurd worden met het retour-formulier.  Houdt hier wel rekening mee dat bepaalde producten niet geretourneerd kunnen worden. Zie hiervoor onze retouren pagina. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +31-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Kan ik een ander afleveradres opgeven?

Ja. Dit kan tijdens het afrekenproces in de Checkout pagina. Voer dan een ander afleveradres in dan het factuuradres.

Hoe weet ik dat jullie mijn bestelling ontvangen hebben?

Na het ontvangen van de bestelling, sturen wij een bevestigingsmail. Deze mail bevestigt dat de bestelling succesvol geplaatst is. Heb je al een account op de webshop? Dan kun je de bestelgegevens vinden onder “Mijn Account” in de webshop.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer je het afrekenproces afgerond hebt, inclusief betaling, dan hangt dit af van de status van de bestelling. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op onder vermelding van jouw ordernummer. Bij het ontvangen van de bestelling, kunnen de producten die je niet wilt houden terug gestuurd worden met het retour-formulier. Houdt hier wel rekening mee dat bepaalde producten niet geretourneerd kunnen worden. Zie hiervoor onze retouren pagina. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +30-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe ontvangen?

Ja. Klik op “Mijn account” rechts bovenaan de hoek van elke pagina. Kies “Wachtwoord vergeten?”. Vul je e-mail adres in en klik op “Bevestig”. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met een link naar de pagina waar je je nieuwe wachtwoord in kunt voeren. Wanneer je je e-mailadres vergeten bent, neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +31-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Ik kan niet inloggen.

Wanneer je niet kunt inloggen in de webshop, bekijk dan eerst de specifieke tekst van de foutmelding die je ontvangt. Het meest voorkomende probleem is een adres of wachtwoord dat verkeerd gespeld is (zorg dat je CAPS LOCK en NUM LOCK toetsen uit staan). Als het probleem nog steeds blijft bestaan, neem dan contact op met de klantenservice. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +31-622046744 of door een e-mail te sturen naar [email protected]

Wat is een verlanglijst?

De verlanglijst is je persoonlijke product verlanglijst, waar je de favoriete producten kunt bewaren voor een aankoop op een later moment. De producten kunnen gemakkelijk worden verplaatst van de “Verlanglijst” naar de “Winkelmand”.

Hoe maak ik een account aan op de website van Band en Kant

Het hebben van een account heeft veel voordelen: u kunt uw bestelling sneller voltooien, hebt altijd toegang tot uw bestelgeschiedenis en ontvangt als eerste speciale aanbiedingen. Een Band en Kant -account is ook heel eenvoudig. Klik op de knop Registreren op de  startpagina van onze webshop. Als u op deze knop drukt, kunt u een account maken met uw voornaam, achternaam en e-mailadres.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Wilt u een bestelling plaatsen maar geen Band en Kant -account? Geen probleem! U kunt eenvoudig en snel uw bestelling plaatsen via uw e-mail en adresgegevens, zodat uw bestelling veilig en snel bij u wordt afgeleverd.

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

U kunt snel inloggen door op de login-knop rechtsboven op de startpagina van onze webshop te klikken. Als u nog geen account hebt, kunt u ook een account maken.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Stuur een e-mail naar onze Customer Service met de gegevens van je account dat je verwijderd wilt hebben. Vervolgens zal de webshop al je persoonlijke gegevens binnen 2 werken verwijderen of anonimiseren in de systemen.

Betalen

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Wij bieden de volgende algemene betaalmethode aan: iDEAL, VISA card, Paypal, Mastercard, bank overschrijving

Ontvang ik een factuur?

Ja. Gedurende het afrekenproces vul je het factuuradres in. Je krijgt een factuur toegestuurd in .pdf formaat via de e-mail. Deze kun je bekijken door Adobe Acrobat Reader te gebruiken (of te downloaden).

Hoe wordt de veiligheid van mijn betaling gegarandeerd?

Zoals de meeste webshops gebruiken wij SSL (Secure Socket Layer) technologie om de persoonlijke informatie van gebruikers te beschermen wanneer er informatie via het internet gestuurd wordt. SSL is de standaard voor internetbetalingen en wordt ondersteund door Firefox, Microsoft Internet Explorer en andere populaire browsers. Wij gebruiken SSL om gevoelige informatie versleutelen voordat het wordt verzonden over het internet.

Leveringen

Hoe lang duurt de levering?

Als de producten op voorraad zijn, normaal gesproken leveren wij binnen 2 werkdagen. Het hangt van de order af, maar we proberen het natuurlijk zo snel mogelijk op te sturen.

Kunnen jullie ook leveren in andere landen?

We leveren wereldwijd! Kijk op onze verzenden pagina waarop staat wat de bezorgkosten zijn per land

Wat gebeurt er als mijn bestelling wordt geleverd wanneer ik niet thuis ben?

Bestellingen worden vervoerd door onze vervoerder ( DHL of PostNL). Je ontvangt een NietThuisBericht als de vervoerder het pakket niet kan afleveren. Het NietThuisBericht beschrijft de stappen die je moet ondernemen om het pakket in ontvangst te nemen:

1)  Het pakket is afgeleverd op een ander adres (bijvoorbeeld bij de buren);

2) Je wordt verzocht contact op te nemen met de vervoerder om een nieuwe afspraak te maken voor de levering;

3)  Het pakket is opgeslagen in het dichtstbijzijnde depot waar de bestelling opgehaald kan worden.

Wat gebeurt er wanneer ik bij de tweede levering weer niet thuis ben?

Na de tweede afleverpoging geven wij de mogelijkheid om het pakket op te halen bij de dichtstbijzijnde afhaal locatie van de vervoerder. Dit geeft je de mogelijkheid, of een persoon met jouw toestemming, om het pakket op te halen wanneer het je uitkomt. De vervoerder laat een NietThuisBericht achter.

Wat kan ik doen als het adres niet klopt in mijn bevestigingsmail?

Neem direct contact op met onze Customer Service. Zij kunnen het adres nog voor je aanpassen. Is je bestelling al de deur uit? Dan kun je het beste contact opnemen met de vervoerder. Bij de meeste vervoerders kun je een wijziging doorgeven in je account.

Wat zijn de verzendkosten?

Kijk hiervoor op onze pagina van verzenden pagina. Voor orders boven de € 75,00 zijn de verzendkosten gratis

Hoe zit het met de invoerrechten en douanekosten?

U erkent en gaat ermee akkoord dat u als enige verantwoordelijk bent voor alle rechten, invoerrechten, douanekosten en bemiddelingskosten. Deze zijn niet inbegrepen in de kosten van verzending of behandeling van uw bestelling of de kosten van de goederen zelf. Douane, invoerrechten en belastingen verschillen sterk van land tot land. U bent als enige verantwoordelijk voor het onderzoeken en naleven van de douane- en invoervereisten van uw land.

Douane

Een Internationale koper is zelf verantwoordelijk voor de douane van hun land en de eventuele extra kosten die daarmee gemoeid zijn.

Retouren

Wat is jullie retourbeleid?

Niet gebruikte producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Voor op maat geknipte producten zijn afwijkende voorwaarden. kijk hiervoor op de pagina retouren, onderaan de pagina. Volledige details betreffende het retourbeleid zijn te vinden in de “Voorwaarden”. Gebruik je de webshop, dan kun je de voorwaarden vinden onderaan elke pagina.

Wanneer ontvang ik een terugbetaling voor het product wat ik geretourneerd heb?

Terugbetalingen worden teruggestort op de bankrekening binnen 14 dagen nadat je het product retour gezonden hebt

Waarom duurt het 14 dagen voor ik mijn terugbetaling ontvang?

Vanaf het moment dat de bestelling wordt afgeleverd bij een locatie van een van onze vervoerders kan het een week duren voordat het pakket terug is in ons magazijn. Zodra de controle op het geretourneerde product voltooid is, geven wij onze Payment Service Provider de opdracht het bedrag terug te betalen. Afhankelijk van de bank, duurt het enkele dagen voordat het bedrag is overgemaakt naar de bankrekening.

Hoe moet ik een product retourneren wanneer de verpakking beschadigd is?

Plaats de producten die je wilt retourneren in de originele verpakking of een stevige kartonnen doos om er zeker van te zijn dat de producten niet beschadigen tijdens het vervoer.

Waar moet ik een product heen sturen die ik wil retourneren?

Ons adres is:

Band en Kant

Krugerstraat 21

4158 CB Deil

the Netherlands

Worden de retourkosten door Band en Kant vergoed?

Nee, de kosten voor het retour zenden van de items worden niet vergoed door Band en Kant.We raden je aan om een retourbewijs te vragen en een traceernummer.

HEB JE VRAGEN OVER JE BESTELLING OF HEB JE ANDERE VRAGEN?

Onze klantenservice kan je helpen.

Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via +31-622046744 of je kunt ons een e-mail sturen naar [email protected]